Nätshopping
2012-10-31 kl:19:18:52 | Kommentera här (1)

Idag kom det hem lite hårprodukter jag beställt. Ett försök att få mitt rufs lite mjukare och lite glansigare. Allt är för tillfället värt ett försök. Mitt hår gillar inte mina frekventa utlandssemestrar, definitivt inte i kombination med slingor/färgning var tredje månad.

Födelsedagsfirande
2012-10-29 kl:19:22:45 | Kommentera här (1)

Han är allt påhittig min man. Födelsedagspresenten blev en helgtripp till huvudstaden och Michael Jackson, The Immortal World Tour, Cirque de Soleil.
Nu: födelsedagsmiddag på Frost.

Löpning vs plugg
2012-10-29 kl:07:49:26 | Kommentera här (0)

Hmmm, den där till höger i bild känns betydligt mycket mer lockande än den där till vänster. Desvärre bjuder morgondagen på seminarium och påläst behöver jag ju vara. Ja, ja, bara att bita i det sura äpplet ett par timmar då...

Helgjobb och födelsedagsfirande
2012-10-27 kl:19:27:05 | Kommentera här (0)

Känner mig en smula seg och trött men gläds åt att idag ha träffat finaste familjen på kalas och att jag inatt får sova en timme extra. Kan behövas när instämplig på intensivvården sker kl 06:45...

Kallt
2012-10-25 kl:18:22:21 | Kommentera här (1)

Nja, jag vet inte riktigt jag - det här med kyla verkar inte vara min grej...
Varje år samma sak: frusen, frusen och åter frusen. Är det meningen att man ska bli blå under naglarna och ha konstant gåshud - när man är inomhus? Utomhus ska vi inte ens prata på.
De fodrade löpartights'en är redan på.
Känns fantastiskt att detta nu kommer fortsätta i en sisådär 6 månader, brrrr...

Löpning
2012-10-24 kl:17:20:01 | Kommentera här (1)

Jag laddar inför första löppasset på fyra veckor. Känns lovande så här efter semester och förkylning...
Glad att jag har sällskap!
När passet är avklarat väntar en varm egenkomponerad soppa.

Lång dag
2012-10-23 kl:07:05:51 | Kommentera här (1)

Känns underbart att starta dagen 03:30 (p.g.a en envis jet-lag) och veta att man har en utbildningsdag med jobbet mellan 07:30-16. Om dagen varit slut där hade allt varit frid och fröjd. Men nej då, varför inte en tur upp till universitetet för föreläsning mellan 18-21? Har en svag känsla av att mitt huvud kommer sprängas runt 21:10...

Tvättråd
2012-10-21 kl:17:55:22 | Kommentera här (1)

Känns som om ja skulle behöva gå en kurs för att kunna tvätta mina nyinköpta jeans...

En god (eller väldigt hungrig) fru
2012-10-20 kl:10:00:55 | Kommentera här (0)

När jag är hungrig kan jag vara lite...hmm...svår att ha å höra med. Mornarna är allt som oftast den mest kritiska stunden på dagen, då har man ju liksom varit utan energi en hel natt. Imorse var inget undantag men jag hade inte mage att väcka P utan lät han sova och tassade in i köket. Ställde iordning en riktig ordentlig frukost, sen fick han minsann vakna - åtminstone för att undvika psykbryt från den än mer hungriga frun.

Fingerchock
2012-10-19 kl:18:29:00 | Kommentera här (1)

Jaha ja, mitt vänster ringfinger verkade inte gilla 17 dagars semester och något bad lika mycket som övriga kroppen.
I vanliga fall, när jag jobbar, har jag ju inte mina ringar på mig - det får jag inte av hygieniska skäl. Fingret verkar nu ha fått en chock av att vara ringbeklätt dygnets alla timmar, veckans alla dagar...

Frukost
2012-10-18 kl:07:22:34 | Kommentera här (2)

Två glas ProViva, en kopp thé, en stor tallrik yoghurt med müsli, en banan och en kiwi - lycka är när man äntligen kan äta ordentligt igen!
Min onda hals börjar ge med sig och uppföra sig som den ska...

Sjukling
2012-10-17 kl:14:02:03 | Kommentera här (1)

Är man sjuk så får man, även fast det inte är helg.
Det värsta är att jag förmodligen kommer smocka i mig allihop, inom en ganska så snar framtid. De var nämligen sjukt goda...

Hemma
2012-10-16 kl:13:39:28 | Kommentera här (0)

Hemma igen vilket alltid är skönt. Tyvärr med halsont och en sjuhelsikkes jet-lag. Eller vad sägs om att vakna, pigg, klockan 03:45? Har bland annat fördrivit tiden med att kolla in de två avsnitten av Solsidan vi missade när vi var borta. Det är ju inte så många som är vakna vid den tiden så att i ett lägenhetshus börja föra väsen i tidiga ottan anses inte främja god grannsämja...

Hemåt
2012-10-14 kl:14:23:02 | Kommentera här (1)

Det har så blivit dags att säga hej då till USA och bege sig hemåt.
Har en timme att slå ihjäl på flygplatsen och x antal timmar i luften så vad passar bättre än att, i tankarna, planera nästa resa...
Gårdagens "partyboy" (P) är inte lika aktiv idag som igår, oklart varför.

Grand Canyon
2012-10-13 kl:04:12:30 Allmänt | Kommentera här (1)

Idag har vi besökt Grand Canyon. Svårt att sätta ord på den upplevelsen. Jag nöjer mig med helt ofattbart - det innefattar det mesta.
Dagens läskigaste var dock inte höjderna där borta, inte heller overklighetskänslan. Nej, det absolut läskigas
te alla kategorier var helt klart den livs levande, vilda, tarantellaspindeln vi höll på att sätta foten på...
På hemvägen åkte vi föri Hoover Dam.

Shopping
2012-10-11 kl:19:52:42 Allmänt | Kommentera här (0)

Idag regnar det här i Las Vegas så vi väljer att viga hela dagen åt shopping.
Imorgon bär det av till Grand Canyon, vilket förmodligen kommer bli en upplevelse.
P spanar ut genom hotellrumsfönstret, på 34:e våningen

Las Vegas
2012-10-09 kl:19:53:01 | Kommentera här (0)

Efter ett litet missöde med flyget mellan San Francisco och Las Vegas fick vi hyra bil. Enkel resa drygt 90 mil...Efter 9 timmar i bil var det grymt ljuvligt att kliva ut i Las Vegas! Vi bjuds på 35-gradig värme och sol. Då jag varit ett par varv runt jorden trodde jag jag sett det mesta och att inte mycket kunde förvåna mig längre - men jag helt förundrad över denna stad!

Fortfarande San Francisco
2012-10-07 kl:05:23:34 | Kommentera här (0)

Bilen är återlämnad och vi har vandrat i staden. Och som vi vandrat...Att San Franciscos gator är branta har man ju hört, att det var en lättare Mount Everest-bestigning runt varje hörn var inte alls vad jag väntat mig. Jobbigt, kul och svettigt!
Vi har besökt Alcatraz, vandrat runt på Pier 39 och Fisherman's Wharf samt bestigit gatorna kring Lombard Street ("världens krokigaste gata").
Hade planerat besöka SF 49ers hemmaarena och kolla matchen mellan dem och Buffalo. Bilåterlämnadet krånglade dock till det hela och vi beslöt oss för att käka middag på stan istället.

San Francisco
2012-10-06 kl:05:44:09 | Kommentera här (1)

Vi är framme i San Francisco och har redan hunnit med Golden Gate Bridge, middag med öl samt shopping.
Hotellet är mycket bra och sängen gudomlig.
Imorgon beger vi oss (till fots - Cheverolet Tahoe var igen god idé på SF's branta, smala gator) mot Fishermans Wharf och Pier 33 för en båttur över till Alcatraz.

Avsaknaden av mat
2012-10-05 kl:03:38:29 Allmänt | Kommentera här (0)

Note to self: Om du planerar en bilresa på ca 20 mil se då till att alltid (ALLTID) ta reda på hur chanserna att få mat, efter vägen, ser ut.
En hungrig fru i en bil i dryga 15 mil är ingen bra idé. Efter ca 10 mil på slingriga bergsvägar utan minsta matställe i åsyn var frun på bristningsgränsen och inte särskilt pratglad, 5 mil senare när mat äntligen serverades var det inte långt till tårarna.
Om det var synd om P? En smula kanske, som tur är känner han sin fru...
Vi är i alla fall framme i Monterey, vägen hit var helt fantastisk (förutom avsaknaden av matställen då) och vi har sett hisnande landskap, landskap jag inte trodde var möjliga att skapa av väder och vind.

Sol
2012-10-04 kl:21:16:23 | Kommentera här (0)

Vi passar på att lapa lite sol här i Pismo Beach. Om en stund åker vi vidare och planerar att stanna i Monterey. Highway 1 hela vägen. Imorgon är vi (förhoppningsvis) framme i San Francisco.

Pismo Beach
2012-10-04 kl:02:46:58 | Kommentera här (2)

Vi har lämnat Los Angeles, och allt vad den staden innebar, bakom oss. Bilen styrdes ut på Highway 1, förbi Malibu och Santa Barbara vidare mot Pismo Beach där vi nu tänker övernatta innan vi åker vidare igen. Vi har sett grymt mycket efter vägen och jag är redan mer än helnöjd med resan. Lyckligtvis är det ännu så mycket kvar!

Los Angeles
2012-10-03 kl:03:20:45 | Kommentera här (1)

Vi har kommit till Los Angeles efter en fyra timmar lång bilfärd, trafiken ut ut San Diego och in i Los Angeles var inte att leka med.
Har hunnit med Beverly Hills, Rodeo Drive, Venice Beach, Walk of Fame, Hollywoodskylten och har nu landat på hotellet för att kolla in kartan - nya äventyr knackar på dörren.
På bilden: Jag och Forrest väntar på bussen (Madame Tussauds waxmuseum). Jag ser en smula svettigt ut, helt riktigt så, Los Angeles bjuder på 36 (!) grader...

Victoria Secret
2012-10-02 kl:02:06:43 Allmänt | Kommentera här (2)

San Diego bjuder på sol, sightseeing samt shopping. Vår groteskt stora bil tar oss precis vart vi vill. Imorgon hela vägen till Los Angeles.
Än så länge bara en VS-påse men det kommer med all säkerhet bli fler. Skor till brorson och systerson från Converse har åxå slunkit med på shoppingrundan.